Fattig

Hej på er.........

Ni får ursäkta att det inte har blivit någon
uppföljning på tandläkarbesöket....men det blev
så att jag fick 50 kilo nötkött att ta hand om.....

Så fick jag även besök av Fredric, Therese och Wilma
och det är ju alltid trevligt..............

Men nu tillbaka till tandläkaren...jag hade naturligt-
vis två tänder med frakturer.......Jag har lagat dessa
tänder en gång i halvåret och Martin har tjatat på
mig att jag skulle göra kronor...men va fan då måste
jag ha hela munnen full av "modellera"...............
Men nu hade jag kommit upp i något sorts högkostnads-
skydd, och det gällde till den 10 december, sedan skulle
jag betala fullt för tandläkar-besöken igen....och nu är det
ju så att smålänning som jag är........och han säger att i
december skulle jag få betala 10 tusen sexhundra kronor
men nu skulle jag få betala 5 tusen trehundra kronor, alltså
hälften.....och vad tror ni jag väljer, jo smålänningens kostnads-
förslag,...så nu ska jag göra kronor..och sedan hoppas jag att
mina tänder ska hålla lite längre.......Fy sjutton nu har jag två
entimmars besök och två halvtimmarsbesök framför mig.....
innan december......Så frågade han mig om jag ville ha guld
eller något annat som jag inte kommer ihåg, på mina tänder,
och då frågade jag honom om det syntes att jag hade guld-
tänder så skulle jag naturligtvis ha det ...men han sa att det
inte syntes, så då fick de bli det andra alternativet....haha....

Ha nu en bra kväll....
Kram Anita.............


Kommentarer
Postat av: Madde

Usch....huu det låter träligt.

Men dom är ju duktiga.

Jag skulle ha gjort precis som du....snålat och gjort det nu innan December....Så vi Närkingar är precis lika snåla...he he.

Kram Madde

2009-10-22 @ 08:22:35
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja vet du Madde, nu kan jag ju inte ringa återbud och säga att jag är sjuk.....då får jag ju betala det högre priset.....kram Anita.....

2009-10-22 @ 09:09:21
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: wilma.

hej farmor jag är sjuk gud va det är tråkit jag önsnskar att det var över snart nu siter jag här med paper brevid mej och nyser massor av kramar från wilma........

2009-10-25 @ 10:29:55
Postat av: Anita

Hej Wilmagumman Vad tråkigt att du blivit sjuk...

nu när du har lov och allt....Du kanske kan komma hit i allfall någon dag.....Många krya på dig kramar från Farmor och Lars........

2009-10-25 @ 13:15:41
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0