FREDAG 20/11



I dag är det Fredag igen och den stora städardagen.....så var det ialla-
fall förr i tiden......Jag minns när jag var barn....min äldsta syster jobbade
då på ett kontor i Blomstermåla, och mamma var  barnvakt till hennes
barn alltså till dom jag är moster åt,  Annelie och Ann-sophie. Vi bodde
i ett litet samhälle som hette Sandbäckshult, en liten by i Östra Småland
mellan Kalmar och Oskarshamn. Varje fredag tog mamma med oss hem
till min systers familjs lägenhet för att städa....och vi lekt naturligtvis, men
med 4 barn som lekte och och ibland var osams var det inte lätt att få en
lugn stund så när städningen var avklarad tog mamma med sig sin kaffekopp,
bulle och kaka, och gick in och satte sig i den nystädade toaletten för det var
enda stället hon fick sitta ifred och njuta av sitt 11-kaffe......jag tror bestämt
att hon även låste dörren om sig.....ja det var andra tider då......................

Nu ska jag gå och koka mig lite te, tända några ljus och sätta på en jul cd
med Elvis innan jag ska börja med min fredagsstädning

Ha det gott.......
Kram Anita........

Kommentarer
Postat av: Madde

Mysigt inlägg....

Ha nu en skön fredags-städning.

Jag ska också städa här hemma när jag sovit klart=)

Kram Madde

2009-11-20 @ 09:18:12
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Tack......Ja man vet ju vad som behöver göras...

snart är det första advent....Du ska sova så gott..

Kram Anita....

2009-11-20 @ 09:35:04
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Undrar varför morsan aldrig har städat hos mig jag jobbar också på kontor



Fia

2009-11-20 @ 14:24:50
Postat av: Anita

Haha ...ja du kan väl fråga henne....A...

2009-11-20 @ 15:02:40
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0