När jag var ung

Hej

PÅ den här bilden är jag nog 13-14 år
gammal och jag är i Blomstermåla
Folketspark......................................



Jag och min kompis Britt höll
till i en sommarstuga i Ödebo
som tillhörde Britts mamma och
pappa. Jag var nog 16 år här
och Britt var två år äldre än mig



Här står vi med varsin cigg
oj vad tuffa vi var............

Den vita dressen som jag har
på mig har mamma sytt hon
var sömmerska och sydde
alla mina kläder och jag
var alltid först med det som
var modernt.............................

Ja det var tider det.............
Jag längtar nog lite
tillbaka till den tiden..

Det som bekymrade oss
mest var om vi hade pengar
till cigaretter och vilka som
spelade i Folkets Hus i
Blomstermåla.........
Och naturligtvis vilka killar
som kom dit........................

Vilka bekymmer man hade
på den tiden....................

Anita............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0