Jobba Dag

Hej

Jag ska iväg och jobba dag............
Det känns lite pirrigt faktiskt
jag har inte jobbat på dagen
säkert på 15 år.??????????

Hur ska det här gå................
Men jag har sååå snälla
arbetskamrater och de har
gjort ett schema så först
får jag följa med en arbets-
kamrat på rundan för att
sedan åka själv på kvällen
Tack för det........................

 

Här hänger uniformen



Vi har ett emblem på där
det står Lekebergs kommun

Jag får nog snart köpa en ny
väst för emblemet börjar bli
slitet ser jag............

Jag brukar hålla till mest i
mitt kök när jag är ledig, jag
sitter och tittar ut i köksfönstret
och har lite koll på omvärlden



Jag ser när de rusar ner till
bussen på morgonen.........

När stressade föräldrar lämnar
på dagis på min gata..................

Då sitter jag vid köksbordet
och löser ett korsord och
tycker att livet är bra skönt....



Min kristallkrona har jag vunnit
på ett korsord som jag satt och
löste när jag vakade över Pappa
så jag tror att han hade ett finger
med i spelet så att jag vann den

Nog bloggat för idag får se om jag
hinner med ett inlägg  efter 2200 ikväll
för att berätta hur dagen avlöpte..

Ha det bra.........
Anita.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0