I Målartagen

Hej..........

Jag kan tala om att alla mina tre
pojkar från fiskäventyret på Teen
är hemma igen..........Skönt........

Jag själv har stått på uteplatsen
och målat en stol och en blom-
låda..........och till skillnad från
alla som ska ha vitt har jag målat
rött............................

Lars är hos Magnus och hjälper
honom att laga en trappa............

Jag ska nu ut och ta en raid i mina
rabatter..........Jag har ont i ryggen
efter natten på jobbet där vi fick
lyfta tungt i trånga utrymmen......

Men det går väl över bara man har
ett jobb man trivs med och det har
jag det ger mig så mycket att jobba
inom detta område.............................

Jag satt hos en brukare i morse
som var ledsen hon bara grät
och jag frågade flera gånger
varför hon var ledsen men hon
svarade inte hon bara grät...

Jag satt hos henne i ca 15 minuter
och strök hennes hand och var tyst
Sedan sa jag att jag var tvungen att
åka vidare.....Då tittade hon upp på
mig och tackade för att jag varit hos
henne..........Det är i sådana ögon-
blick jag tänker att jag hamnat rätt
i mitt jobbval..........Och jag känner
mig så tillfreds med livet.................

Tänk er vad skönt att jag har hjälpt
en människa att må lite bättre...

Det är detta som är livet
tror jag........................

Anita...................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0