GodMorgon

Nu har det gått 3 veckor igen
I kväll går jag på min jobbar-
helg.......................



Jag hoppas på en lugn natt
att det flyter på i lungt och
jämnt tempo....................

Ibland kan det köra ihop
sig ordentligt fram på
morgonkvisten..........



Att få se solen gå upp en tidig
morgon över Närke slätten
ger mig en skön känsla i
magen...........



Att se svenska flaggan vaja
en sommarmorgon...........

Det påminner mig om skolav-
slutningar och den känslan man
hade när man satt där i Ålems
kyrka det var mäktigt och så
högtidligt.....................................



Så sjöng man Den blomstertid
nu kommer med lust och fägring
stor....................

Sedan åkte man hem och åt
något gott............



Jordgubbar och grädde eller
tårta...............

Sedan var det sommarlov
ett jättelångt........................
sådant tyckte man ju..........

Nu för tiden går ju semestern
för fort......................

Ja tiden går för fort hela tiden.....

Anita.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0