Italien.

"Jag längtar till Italien till
Italiens sköna land ".....

Ja vi ska ju åka med husbil
till Italien på vår semester....

Därför har vi köpt några
böcker om Italien som
turistland  där man läsa
om olika sevärdheter......

Gamla kyrkor och liknande
som jag inte är så intreserad
av.........

Sedan har vi en ordbok som
är bra att med sig..........

Jag ska nu plugga in en fras
som jag skall kunna utantill
jag tycker det hör till, vanlig
hyfs och fason.........

Vorrel una birra..............
är det någon som vet vad 
det betyder????????

Jo..Jag skulle vilja ha en öl.........

Per favore, mi porti la lista dei vini???
Kan jag få vinlistan tack.........

Sedan får Lars plugga in det
andra man behöver veta som tex.......

Var finns toaletten och liknande
lite tråkiga saker..........

Nu måste jag läsa på

Hej hej
Anita.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0