Fisksås.

Hej

Jag satt och åt en köpepizza från Lidl
samtidigt visar tv 4 Halv åtta hos mig.
en utsök måltid.........

Jag ska göra fisk i morgon och
då tänkte jag göra den goda såsen
som de hade till laxflätan, men här
blir det en annan vit fisk............

Det var Örtsåsen som jag var ute
efter för det låter som den skulle
vara jättegod...............

Receptet kommer här om någon
vill prova............

Anita.


Örtsås
3  st schalottenlökar, finhackade
smör till stekning
3  dl vitt vin
0.5  msk god vitvinsvinäger
3  dl buljong
2  dl vispgrädde
salt och peppar
120 g smör, kallt i kuber
lite vispad grädde

Låt löken bli mjuk och genomskinlig i lite smör. Tillsätt vin och vinäger. Koka ihop till hälften. Tillsätt buljongen och koka ihop tills 2/3 återstår. Rör ner grädden och koka åter ihop tills 2/3 är kvar. Sila såsen och pressa noga ut allt det goda ur löken. Smaka av med salt och peppar. Mixa ner det kalla smöret och värm såsen. Vänd ner lite vispad grädde just innan såsen serveras, det gör den fint fluffig

Jag tyckte att hon hade rätt mycket dill i sin sås men det stod inte med i receptet.

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Alltid kul att läsa någons blogg, lite ibland...spännande att se vad andra har för sig!!! Det låter så mysigt med husbilen, hoppas den blir bra och att det blir rätt färger på gardinerna:-D



Är det här en google blogg också?

2009-03-18 @ 21:11:25
Postat av: Anita

Hej på dig Blomflugan.

Nu är vi inte så haj på

det här med blogg så vi vet

inte om det är en google-

blogg. Tala gärna om det för

oss.....

Anita

2009-03-18 @ 21:45:46
Postat av: [email protected]

Ingen aning tänkte bara att det stod google i någon reklam du hade.... Det var inget med det bara att jag har google blogg och den är inte så svår att ändra, om du vill ändra och ha dig menar jag utan Lars... Det finns massor med mallar färger teckensnitt osv...



Ha en trevlig helg!

2009-03-18 @ 21:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0