Sista Natten

Hej........

Nu har jag gjort min sista natt
innan semestern......Och jag är
nöjd för inatt har jag gjort skäl
för varenda korvöre som denna
kommun tycker jag är värd........

Det har varit en tuff helg tycker
jag.......Första natten jobbade
jag med en vikarie och det gick
jättebra....men när man jobbar med
en van tar man varannan brukare
men nu kände jag att jag inte ville
skicka in honom själv ,det är ju
inte lätt att komma in i ett hus eller
lägenhet i mörkret och inte veta vilket
rum jag som brukaren sover i.........
Så därför gick vi tillsammans

Nästa natt jobbade jag med min
vanliga nattkompis.....fast han var
sjuk....... Han hade feber var snorig
och hostig och hade varit sjukskriven
i veckan, men sedan fattades det folk
och han fick gå in och jobba..... Jag
hoppas att brukarna och att jag, som snart
ska åka till Italien klarar oss från
smittan han spred omkring sig.............

I natt har jag jobbat med en gammal van
syrra men vi hade mycket larm, och det
är precis som att brukarna känner på sig
att vi har mycket att göra därför larmas
det mera.....I bland har vi brukare som
är oroliga och där måste man ta sig
tid att stanna och prata så att deras
ångest släpper lite grand.................

Jag var genomsvett när jag kom in
för att lämna av mig nycklarna och
då kom chefen samtidigt så då fick
jag tala av mig lite och vi gick igenom
natten........

Nu har jag sovit gott i värmen, och i
morgon jobbar jag kväll sedan är jag
långledig.......Den 11 Juni drar vi sedan
söderöver........skönt skönt....................

Anita................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0