Diabetes..Och Andra Sjukdommar

Hej.........

När jag väntade Erik för 21 år slutade jag att röka.
och fick då Ulcerös Kolit............Forskarna vet inte varför
man får Ulcerös Kolit när man slutar röka.....................

Men det finns något i rökandet som skyddar mot
denna sjukdom men forskarna vet inte vad............

Jag fick även graviditets- diabetes..............
Så länge jag var gravid fick jag ta insulin sprutor

När sedan Erik var född försvan diabetesen
och jag slutade med sprutorna.........................

Sedan kom det skov av Ulcerös kolit var 6:e år
och jag fick ta mediciner................................

För ca 5 år sedan fick jag ett stort skov då hela
tarmen var inflammerad och de ville lägga in
mig på USÖ.....men det ville inte jag för vi hade
bestämt oss för att åka till Ullared samma dag

Min Doktor titta bara på mig och sa Ullared?????
Då förklarade jag att vi hade husbil och nära till
toaletten för man måste hålla sig nära en toa med
denna skitsjukdom..........

Jag fick ialla fall stora doser med cortison och
vips var mitt blodsocker upp i 28-30 och det bör
ligga under 7 så det var bara ringa VC och jag fick
insulinsprutor utskrivna...........Nu tar jag insulin 3 ggr
per dag men det räcker ändå inte till så nu har jag
även fått tabletter utskrivna.......och dessa tabletter
ska jag börja med i morgon.........och deras biverkningar
är ungefär som att ha ett litet skov av Ulcerös Kolit......

Ska bli spännande att se hur man mår....de har även en
annan possitiv effekt och det är att man minskar i vikt
när man äter dom och det är väl det enda positiva med
denna kur............

Klockan är nu över midnatt och det är dags att krypa
under täcket och försöka slå igen de ljusblå...............

Kram Anita.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0