ANGÅENDE ATT VARA KATTVAKT

katter är ju som bekant nattdjur precis
som jag och andra arbetskamrater som
gillar att jobba natt...................                               

Goe Gubben som är av en annan ras
gick till sängs vid 23- tiden igår kväll                  

Då satte dessa goa kattungar igång............
Först kommer det en fluga flygande och
efter kommer Bob farandes i en väldig fart
rätt över mitt tangentbord, så alla ikoner
försvan......någonstans...........och efter kommer
lille Sigge som håller på att lära sig jaga flugor,
han har inte fått in rätta knycken ännu, så han
förstod inte att han var uppe på ett skrivbord,
eller trodde han att han kunde flyga som flugan,
men det vart platt fall rätt ner i golvet.Han tittade
frågande och slokörat..........på mig, som om det var
mitt fel ...............Sedan var det full rulle på dom tills
jag gick och la mig vid 01- tiden............................

Dagens skratt fick jag av en äldre herre från Iran
som kom och skulle försöka sälja äkta Persisk
matta, vävda i äkta silke............

Jag öppnade dörren klädd endast i en storskjorta
som inte döljer mycket av benen och jag trodde
herrn skulle slå baklänges.....Han visste inte vart
han skulle titta men till sist stod han bara och glodde
på mina bara ben..........Då önskade jag att jag hade
haft en burka att dra över huvudet............
Jag köpte ingen äkta matta.................




,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Besöket hos dig lever han nog på länge,länge.Hi,Hi

Kanske förgyllde just du hans dag.

2009-07-30 @ 20:42:47
Postat av: Anita

Hej.....Han kanske önskade att det varit en 30-år yngre kvinnlig varelse som öppnat....utan celuiter



Anita......

2009-07-31 @ 04:56:46
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0