Ur Brukarperspektiv.

Hej

Här kommer det en förklaring på
varför jag arbetar med det jag gör.

Brukaren:  Oh syster Anita är det du som kommer
Jag:  Ja i natt jobbar jag
Brukaren:  Du går så vackert
Jag:  Tycker du ?????
Brukaren:  Ja det tycker jag, är det ingen som sagt det förrut.
Jag:  Nej det är ingen som har sagt det förrut, men Tack för att du sa det.

Nästa Brukare säger:

Jag tycker det är så skönt när du kommer
Jag:  Tycker du?
Brukaren:  Ja för du skojar och skämtar och är alltid glad
Jag:  Det är nog för jag gillar detta jobbet
Brukaren:  Ja du visar aldrig att du är stressad, fast jag vet att ni har mycket att göra

Det är för man får dessa komentarer
som man orkar med att jobba i
hemtjänsten

Jag somnar med ett leende
på läpparna, i vetskap av att
det är någon som tycker att
jag går vackert.

Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0