STÄDNING

Hej igen..........

Nu är jag här igen, behövde ta igen mig en stund..
Jag är färdig med mina köksfönster de är putsade
på insidan, utsidan får vi kanske ta till kvällen om
vädret tillåter.........sedan är det den där jäkla ugnen
för det första så hade jag ingen Mr Muscel hemma


Så det fick bli såpa, nu är jag på min andra omgång insmörjning
av ugnen, vi får se hur många gånger det blir innan det blir rent
Fast det luktar gott i hela huset av såpa...påminner om förr i tiden
när man var barn och mamma städade, då fanns det ju bara såpa
att städa med.........och när vi var nere vid ån och skurade mattor
alltid i såpa...oj vad gott det luktade när man la på såpa skurade
mattor på rena golv (så lär det inte lukta här hemma idag )

Nej nu är det dags att ta fönsterna i stora rummet..................

Ha det bra....
Anita.............


Kommentarer
Postat av: Madde

Jo jag byxade hälften av degen.

Det blir så fina bullar så...

Tack för tipset!

Kram Madde

2009-08-26 @ 12:27:42
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Vad roligt att de blev bra ska byxa nästa vecka

Kram Anita....

2009-08-26 @ 12:59:25
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0