Godmorgon

Hej

Denna natt har gått i flitens tecken
Det är så skönt att snön är borta
slippa pulsa och framför allt slippa
köra bil på oplogade vägar...........

Vi har haft det rätt lugnt, vi var inne
på Oxelgården rätt länge, men fick
larm från Linden så där har jag
också varit en liten stund...........

Jag tycker det är roligt med dag-
tjejerna på Hemvården............

De har fått ändrade morgontider
de börjar kl 0700 istället för 0645

Men de första kommer redan 0635
och börjar läsa sin papper vad de
ska göra och när de ska göra det....

Egentligen skulle vi ha stämpel-
klocka för som det är nu jobbar
de ju utan betalning...........

Det var några tankar som kom
fram nu innan jag går och knyter
mig..........................

Anita....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0