Godmorgon.

Igår hade jag en gäst bloggare
och jag tyckte hon skötte sig
jättebra................

Hon var en hejare på att hitta
rätt tangent när hon skrev .Hon
hade jättekoll......

Jag har nu klivit av min andra
jobbar natt och jag måste säga
att vi har riktigt trevligt på nätterna
jag tror att syrrorna tycker det är
kul att vi är ett nytt jobbar team....

Sedan kommer dagpersonalen
och de är så positiva det finns
inga sura miner där inte......
Det är mycket skratt åt dråpliga
historier som de varit med om........

I går kväll skulle två personal
besöka en brukare någon-
stans på landet..................

Personalen kom i två bilar
den som kom först kom fram....
den som kom i bil nr 2 gick
det inte så bra för.........

När hon kom och körde
efter bil 1........ försvann
vägen och hon hamnade
i ett stort hål.........

De fick ringa efter en bonde
som kom och drog upp bilen....

De var rätt skitiga om fötterna
om man så säger................

Det är sådana episoder som
gör att det är härligt med arbets-
kamrater som bjussar på sig själva.......

Det blev ett långt inlägg.............
Men jag måste berätta hur
roligt vi faktiskt har inom hemvården
 med alla sparbeting
och alla dessa bonusar som
man hör talas om......................

Jag tror att vi mår bäst..................
Vi har inga dåliga samveten
att redovisa den dag det är dags.........

Godnatt...................

Anita.................

Hemvården är faktiskt bäst.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0