Mat..bakning och barnbarn.......

 
 
 
                                    Hej det har blivit tisdag..........
 
 
                               Jag bakar och lagar mat....här har jag
 
                                bakat en kavring..........
 
 
 
 
 
 
                                        Så gott med ägg och sill på............
 
 
 
 
 
 
                                 När vi var på Bra och begagnat med Fia 
 
                                 och Lasse köpte jag två porslins "båtar"
 
                                  som jag ska ha sill i till julbordet.........
 
 
 
 
 
                               Goe har bakat surdegsbröd.......han går ut
 
                                och går med "Ragge" varje förmiddag.....har
 
                                man gått ut med hund i 14 år så är det svårt
 
                                att sluta......jag fick ju hälsporre i somras så
 
                                jag stannar hemma.........................
 
 
 
 
 
                                     Det här blev min brunch härom dagen.....
 
 
 
 
 
                             Gjorde en Jansson i helgen så det här
 
                              blev min söndags frukost....................
 
 
 
 
 
                                  Söndags middag blev en stor köttfärsbiff
 
                                   i stekpannan och hasselbackspotatis........
 
 
 
 
 
                              Hängde i en ljussling i min födelsedags-
 
                              blomma..........
 
 
 
 
 
 
                             Ett par sockerkakor och muffins blev det
 
                              också gjort denna vecka.........
 
 
 
 
 
 
                                          Lille Loui som börjat på förskolan hann
 
                                          bara vara några dagar så blev han förkyld
 
                                          så då fick han komma in till oss när han blev
 
                                          för rastlös.......det var i går måndag och så 
 
                                           har jag lovat att han ska få komma in i morgon
 
                                           också.......nu är det kväller och dags att gå till
 
                                            sängs......och sova gott för ii morgon förmiddag
 
                                            kommer Loui och då ska vi köra med brandbilar
 
                                             och traktorer och alla andra bilar.........
 
 
                                              Ha en bra kväll..................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0