Födelsdag................

 
 
 
                                  Hej det har blivit onsdag  den 9:e augusti.....
 
                                  och vi är på väg till min födelseplats för
 
                                   70 år sedan.....nämligen Öland..............
 
 
 
 
 
                             Vi hade siktet inställt på Färjestaden.....för där
 
                              har de en ställplats.....där vi tänker intaga en 
 
                              födelsedags frukost och middag......................
 
                               Arontorps kroppkakor & mat ab................
 
 
 
 
 
                                                        Oj vilken frukostbuffe.....
 
 
 
 
 
                                                    Så himla gott...........
 
 
 
 
 
                                          Jodå jag åt allt....................
 
 
 
 
 
                                        Jössus vad mätt jag blev........
 
 
 
 
 
                                 Framåt eftermiddagen skulle vi äta kropp-
 
                                  kakor.......och  jag var fortfarande mätt efter
 
                                  frukosten........hur ska detta gå.......
 
 
 
 
 
                                 Jo det gick bra...för vi fick ta med oss det vi
 
                                  inte orkade äta upp hem......så här har vi en
 
                                   härlig middag tills i morgon...................
 
 
 
 
 
                                Nu blir det ett glas skumpa och sedan sängen....
 
                                 för så här mätt har jag inte varit på flera år......
 
 
                                 Har nu tagit av mig alla kläder som satt åt och 
 
                                  tagit på mig badrocken som inte sitter åt någonstans.....
 
 
                                   I morgon efter frukost på restaurangen och en dusch
 
                                    blir det en tur till Borgholm där jag föddes för 70 år
 
                                    sedan.......cirkeln är sluten.................................
 
 
                                     Ha en bra kväll.........................
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0