Fredag-söndag....

 
 
 
                                       Hej det är söndag kväll...
 
 
                            I fredags gjorde jag kålsoppa med frikadeller....
 
                            kokte kålen i en god buljong så den blev så god......
 
 
 
 
 
 
                                      Goe grillade lite mera kycklingben.....bra
 
                                       att ha till kvällsmat...................
 
 
 
 
 
 
                                I går kände vi för en liten åktur.....men den
 
                                blev inte så liten....vi hamnade i Motala...........
 
 
 
 
 
 
                               Ludde tyckte det var roligt med nya dofter 
 
                               och möten med andra hundar på stranden
 
                                vid Varamobaden......................
 
 
 
 
 
 
                                Om jag hade haft badkläderna med mig 
 
                                 hade jag nog tagit ett dopp i det klara 
 
                                 kalla vättern vattnet......
 
 
 
 
 
 
                                  Lite kyligt var det men så friskt och skönt.....
 
 
 
 
 
 
                                     I dag har vi gjort dumplings......det tar
 
                                     en evig tid ...så vi gjorde i två omgångar....
 
 
 
 
 
 
                                    De första fyllde vi med räkröra .......
 
 
 
 
 
 
                                  Lite goda starka dippsåser......................
 
 
 
 
 
 
                                         I omgång två hade vi grillad kyckling
 
                                         med samma såser.....gott..................
 
 
 
 
 
 
                                  När jag ändå höll på att slabba så gjorde
 
                                   jag en kalvdans för "kreaturslösa".....så
 
                                   len och god med kanel och kardemumma
 
                                    över ...och så min hemkokta drottninsylt...
 
                                     Ja det är väl det vi har förlustat oss med
 
                                     de senaste dagarna.........
 
 
                                    Ha en bra söndagskväll......................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0