Måndag.........

 
 
 
                          Hej det är måndag........
 
 
                 Vi har tänt ljus nummer fyra........
 
 
 
 
 
 
                                Vi har bakat struvor här hemma........
 
 
 
 
 
 
                               En burk till oss och en till svärmor......
 
                               även Fia fick några.....................
 
 
 
 
 
 
                                   Jag brukar alltid griljera skinkan kvällen
 
                                   innan Julafton.......men i år har jag gått
 
                                    ifrån det och har nu griljerat den........
 
 
 
 
 
 
                                 Köpte en sockerkaksform på återbruket
 
                                 mamma hade en sådan här.....så jag provade
 
                                 att göra en mjuk pepparkaka.......och den blev
 
                                 så fin och god...................
 
 
 
 
 
 
                                 All sockerkakssmet gick inte i formen
 
                                 så det blev en liten kaka till svärmor också..............
 
 
 
 
 
 
                               Jag hade potatismos över från veckan så
 
                               i kväll gjorde jag potatisplättar.....en det säger
 
                               potatisbullar men vi har alltid sagt plättar......
 
                               jag drog i lite extra kryddor ägg och pressad
 
                               vitlök..............................
 
 
 
 
 
 
                                      Oj så gott det var.......mamma gjorde 
 
                                       ofta det när vi hade haft mos till middag..............
 
 
                                       Ha en bra kväll......................
 
 
 
 
                   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0