Fredag

 
 
 
                                                 Hej fredag......
 
 
                             Här sjunger tulpanerna på sista versen......
 
 
 
 
 
 
                                  Goe bakade fina hamburgerbröd igår....
 
 
 
 
 
 
                                    Vi tog upp lite kräftor i går kväll...
 
                                     eftersom jag inte tyckte de var
 
                                     så salta som jag vill ha dom så
 
                                     kokte jag ny lag i morse..............
 
 
 
 
 
 
                                 Så satte jag dom ute i snön med lock på
 
                                  för jag fick inte plats med dom i kylskåpet
 
                                  och nu har jag provsmakat dom och de
 
                                  har sugit åt sig så det blir gott till kvällen
 
                                  framför tv:n.....................
 
 
 
 
 
 
                               Sötsur Kina gryta  gjord på kyckling
 
                               blev dagens middag..................
 
 
 
 
 
 
                                  Så himla gott......jag stekte kycklingen och
 
                                  grönsakerna......så gjorde jag den sötsur såsen
 
                                   brevid och hällde över......här kommer receptet
 
                                   på såsen..: 1.5 dl socker...4 msk ketchup....1 dl
 
                                   äppelcidervinäger...1,5 dl vatten.....0,75 - 1 dl
 
                                  soja (kikkoman) annasspad....potatismjöl.......
 
                                  koka upp.........................
 
 
                                   Nu har jag virkat 2 varv fel på min duk så nu
 
                                    ska jag riva upp och sedan blir det tv tittande....
 
                                    Ha en bra fredagskväll................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0