lördag..........

 
 
 
                                                          Lördag.............
 
 
 
 
 
 
                                  Igår blev det en jättegod....Kinagryta med
 
                                   sötsur sås.....jag gjorde den med fläskfile....
 
 
 
 
 
                              Blev även suga på smörgåstårta men enligt
 
                              mitt "gamla" recept så ska den stå och dra
 
                              över natten......men nu fick jag en annan ide
 
                               från någon blogg.....jag la ut 12 kantskurna fransk--
 
                               skivor på ett bakplåtspapper i 3 rader....sedan kommer 
 
                                det bra.....pensla brödskivorna med mjölk så blir de
 
                                lite mjukare....sedan på med det ni vill ha på.....och
 
                                rulla ihop från långsidan med hjälp av bakplåts-
 
                                pappret........
 
 
 
 
 
 
                                     Den blev så god så det här ska jag göra 
 
                                      flera gånger...........
 
 
 
 
 
                                   Var till Hallsberg på återvinningscentralen
 
                                   och passade samtigt på att köpa en bil till
 
                                   de små barnbarnen....först får Theo den och
 
                                   sedan Loui.......
 
 
 
 
 
 
                                Har köpt sådana där gardiner eller persienner
 
                                som man kan dra från två håll.......
 
 
 
 
 
 
                        Så här ska jag inte ha dom.....men det får sjunka
 
                        in lite ...om jag ska ha vanliga gardiner över huvudet
 
                        taget......ja vi får se hur det blir.....är glad att jag kan
 
                        se mina fina pelargoner innifrån igen.......
 
 
 
 
 
 
                           Den här orkideen fick jag förra året på mors-
 
                           dag och nu blommar den med så fina blommor 
 
                           igen.................kul.........Så säger vi... GRATTIS
 
                           till Anna och Jenniefer som fyller år i dag...💗💗
 
 
                           I dag blir det nog en hemma dag.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0