fredag............

 
 
                 GodMorgon fredag.....
 
 
 
 
 
                 
                                   Mycket matlagning blir det nu....
 
                                    så då får det bli lite snabbmat
 
                                    i bland fast det är hemgjort........
 
 
 
 
 
 
                                    60 st små fina kroppkakor gjorde
 
                                    jag....Vita kroppkakor från Öland
 
                                    heter receptet jag gick efter....det
 
                                    skulle vara fläsk och kassler i dom
 
                                    men jag har bara fläsk i mina..............
 
 
 
 
 
 
                                 Provstekte och smakade och de blev 
 
                                 himla goda...................
 
 
 
 
 
 
                                  Gulaschsoppa blev det en dag...jag gillar
 
                                   den med köttfärs och så ska den vara
 
                                   het....och denna var precis lagom......
 
 
 
 
 
 
                               Småländsk ostkaka gjorde jag igår i 
 
                               mammas gamla bunke som hon alltid
 
                               gjorde ostkaka i .......jag gjorde på 3 liter
 
                               mjölk....eftersom det var första gången
 
                               men nästa gång ska jag dubbla receptet....
 
 
 
 
 
 
                             Oj så god den blev ....så den ska jag
 
                              göra flera gånger.....Nu är klockan
 
                               sju på morgonen så nu ska vi ta en 
 
                               Ludde promenad.....Ha en bra dag....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0