Lördag......

 
 
 
 
 
                                     Det är tidig lördag morgon och jag var
 
                                     tydligen fullsövd klockan 05.30 för då
 
                                     gick jag upp......ingen mening att ligga
 
                                     kvar och rulla runt i sängen när man inte
 
                                     kan sova så nu sitter jag framför datorn 
 
                                     och lyssnar på gamla godingar medan regnet
 
                                      smattrar på köksfönstret........
 
 
 
 
 
 
                                      Igår tog vi en sväng runt Viby....Östansjö
 
                                      och hamnade i Åsbro där vi handlade lite
 
                                      goda tomater......
 
 
 
 
 
 
                                 Hon har mycket tomater......sedan ville jag
 
                                  åka till någon gårdsbutik men det var ingen
 
                                   som var öppen.....Ostbiten hade inte öppet
 
                                  utan man kunde handla ost i äggboden på
 
                                   Berga gård......
 
 
 
 
 
 
                                    Frigående höns....och tuppen stod
 
                                     mitt i..... och gol som en galning..........
 
 
 
 
 
 
                              Jag köpte mig en djupfryst höna så i dag
 
                               ska jag göra kokt höna med currysås...jag
 
                               har gjort på kokt kyckling förrut för jag har 
 
                               inte hittat några höns när jag handlat.....så
 
                               jag blev glad när jag hittade denna för det
 
                               blir inte detsamma med kyckling..........
 
 
 
 
 
 
                                  Med förenade krafter fick Goe och 
 
                                  jag ihop till en fiskplanka.,..vi köpte
 
                                  färsk kolja på Västkusten när vi var 
 
                                  där med husbilen....och den frös jag 
 
                                  ner direkt....men nu avnjöts den med
 
                                   vitvinsås och skirat smör.....så gott.....
 
 
                                   I dag blir det ingen morgon promenad
 
                                   med Ludde för regnet står som spön i
 
                                   backen......så Goe och Ludde får ta en 
 
                                   snabb promenad själva...............de vill
 
                                   inte heller gå ut i regnet ....
 
 
                                   Ha en bra lördag.........
 
 
 
                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0