Fredag.............

 
 
 
                                        God Morgon fredag......
 
 
                       Dagens frukost......en skål med fil och blåbär......
 
                        ett stort glas med isvatten och en kopp kaffe.....
 
 
 
 
 
 
                                   I går hade vi besök av Erik och lille
 
                                   Ragnar......
 
 
 
 
 
                              Oj vad trött man blir när man rusat runt
 
                               på gräsmattan......då får man lägga sig
 
                               och vila lite.........................
 
 
 
 
 
 
                                  Gårdagens middag blev ugnstekt hel fläsk-
 
                                   file med ugnsrostade potatis ....morötter....
 
                                   rödlök.....och en god sås.....vi var hundvakt
 
                                   till Ragnar för Erik behövde åka ut ett tag....
 
                                   och Goe var uppe på taket och satte upp
 
                                    snöstopp.....men jag fick hämta Goe för så
 
                                    fort jag öppnade ugnsluckad så var Ragnar
 
                                    där med sina små tassar och skulle upp och
 
                                     jag var så rädd att han skulle bränna sig...
 
 
 
 
 
                                       Så gott det blev.....Ragnar och Ludde 
 
                                       fick lite leverpastej.....och de var nöjda med det....
 
 
 
 
 
                          I onsdags åkte vi in till barnbarnen och då 
 
                           hade jag bakat en nötkaka för jag vet att
 
                           Ella gillar sötsaker och jag har ju alltid med
 
                           ett fat med plättar till Theo...så nu fick Ella 
 
                            också något som hon gillar.....och hon kom 
 
                            hem från gymnastiken så då passade de ju
 
                            med lite sött.....och hon tyckte den var god.......
 
                             det var så roligt att träffa de små liven........
 
 
                             I dag ska jag ge mig på att göra vårrullar.....
 
                             spännande .......fortsättning följer..........
 
 
                             Ha en bra fredag................
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0