onsdag

 
 
 
                                        God Morgon det är onsdag.......
 
 
                               Nu är Goe färdig med sovrummet   så i dag ska
 
                               jag flytta ner........
 
 
 
 
 
 
                                I måndags förmiddag drog vi in till stan
 
                                 för att köpa en ny tv till sovrummet och
 
                                 så körde vi förbi Robertsons för att kolla
 
                                  om det var mycket folk i affären .....men 
 
                                  det var folktomt så då gick vi in och handlade.....
 
 
 
 
 
 
                              Det blev lite av varje.....winwekorv....grillkorv.....
 
                               varmkorv.......färskt sidfläsk och ett isterband...
 
                               jag frågade om isterbanden var syrliga och hon 
 
                               sa att de var lite syrliga....de jobbade på att få dom
 
                                ännu syrligare.....så då köpte jag bara ett för att
 
                                prova hur de smakar........
 
 
 
 
 
 
                                    Jag hade inget bröd på morgonen så
 
                                     jag slängde ihop några med bakpulver
 
                                     som inte behöver jäsa..................
 
 
 
 
 
 
                             Tja......smakade som ett mellanting mellan
 
                              fralla och scones..........
 
 
 
 
 
 
                                  Stekt färskt fläsk med bondsås och mycket
 
                                   lök och potatis blev gårdagens middag.....
 
                                   så himla gott.......I dag blir det provsmakning
 
                                    på Robertsons isterband men jag steker även
 
                                    Småländska syrliga isterband så att vi kan 
 
                                    jämföra smakerna...........Ha en bra onsdag...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0