Söndag och kroppkakor....

 
 
 
                                Klockan 05 i morse tyckte min kropp
 
                                att det var färdigt vilat för denna natten.....
 
                                så det var bara att gå upp.......Morgonstund
 
                                 har guld i mund..........
 
 
 
 
 
 
                              Jag bestämde ju i går att jag skulle göra
 
                              Öländska kroppkakor i dag ....fläsket med
 
                               lök och kryddor har stått i kylskåpet i natt
 
                               och gosat till sig.............
 
 
 
 
 
 
                                  Mammas kroppkakeslev åkte fram.....
 
 
 
 
 
 
                                       Här kokar första laddningen.................
 
 
 
 
 
 
                                    Jag var ju tvungen att proväta ........
 
                                     och de smakade så gott så det
 
                                     blev två stycken så nu sitter jag 
 
                                     här proppmätt och klockan är bara 
 
                                     09.30......men nu är snart kok två 
 
                                      färdiga........Ha en bra söndag........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0