Morsdag....

 
 
 
                                 Morsdag och Pingstdagen är det 
 
                                 denna söndag..................
 
 
 
 
 
 
                            När jag kom ut på altan i morse så hade
 
                            Pion blommorna slagit ut och det passar
 
                            ju utmärkt på denna Morsdag................
 
 
 
 
 
 
                                 Blev bjuden på Engelsk frukost ....gott.....
 
 
 
 
 
 
                                 Jag gjorde två rostbiffar i går och de
 
                                  har leget i marinad i natt.....snart ska 
 
                                  de skivas upp................
 
 
 
 
 
 
                                Goe håller på med nya däcket........
 
 
 
 
 
 
                                      I går hade han vätske depån på en
 
                                      sten nära sig..........
 
 
 
 
 
 
                               Satte mig på altan och löste ett korsord
 
                                i solen......men nu ska jag börja skala
 
                                potatis för snart kommer pojkarna med
 
                                respektive och barnbarnen som jag har
 
                                stekt en laddning plättar åt.........
 
 
 
 
 
 
                                  Det lär bli badning hela dag så jag har blåst
 
                                  upp ett par saker som jag tror blir till belåten-
 
                                  het när Ella och Theo kommer......Fia och Lasse
 
                                  var här i går kväll och vi högg in på en salamipaj
 
                                  som jag hade gjort och så blev det kaffe ...
 
                                   rabarberkaka och vaniljsås.....gott.......................
 
 
                                    Ha en bra Morsdag alla fina........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0