Måndag....

 
 
 
                        Ny vecka Nya utmaningar i dessa
 
                        Corona tider............
 
 
 
 
 
 
                                   Jag städade lite i medicinskåpet
 
                                   och hittade två Riktiga andnings-
 
                                   masker....................
 
 
 
 
 
 
                             De har jag nog sparat för framtiden ...från
 
                             den tiden när det gick något smittsamt på
 
                              jobbet.....det finns inget bäst före datum 
 
                              och ligger fortfarande in plastade.....jag
 
                              undrar just hur mycket de är värda på 
 
                               svarta marknaden..........
 
 
 
 
 
                            Satte en deg för jag var så sugen på ny-
 
                            gräddat hembakad Skogaholms limpa....
'
 
 
 
 
 
                           De blev bra.....ska bli så gott med färskt
 
                            bröd ....kalvsylta och rödbetor till kvällen.....
 
 
 
 
 
 
                                I dag blir det Kyckling med fried rice och 
 
                                 sweet chili sauce  till middag.....och då 
 
                                 kokte jag egen chili sås eftersom den
 
                                 man köper är alldeles för söt för mig.....
 
                                  och den blev jättegod.....så det receptet
 
                                   ska jag spara......I eftermiddag blir det en
 
                                   sväng in till stan för att hämta våra beställda
 
                                   varor från Ica Maxi.....Ha det gott och var rädda
 
                                   om er i dessa virus tider.........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0