Helg.......

 
 
 
 
                                Hej på er.....ja man kan väl inte kalla detta
 
                                för morgon när klockan snart är tolv...........
 
 
 
 
 
 
                             Gårdagens lunch intogs på en parkering
 
                              utanför Max i Marieberg..........
 
 
 
 
 
                           De här rackarna drog upp ur en av pall-
 
                           kragarna i går.....stora och fina...........
 
 
 
 
 
 
                                 Vi brukar ju beställa mat och få det paketerat
 
                                  men igår gjorde vi ett undantag och handlade
 
                                   själva på Willy's.....köpte detta Orientaliska
 
                                    vetebröd......................
 
 
 
 
 
 
                                Så kokte jag egen tomatsås.........
 
 
 
 
 
 
                               Tänkte nämligen göra pizza på det 
 
                                orientaliska brödet....tomatsås.....
 
                                champinjoner och skinka..................
 
 
 
 
 
 
                               Mozzarellaost......men den skulle jag
 
                                ha smulat sönder mera .........
 
 
 
 
 
                          Rädisor och rödlök la jag också på......
 
 
 
 
 
 
                           5 minuter i ugnen på full värme.....men man får
 
                           passa den så att den inte bränns...det kan gå fort.....
 
                           den smakade helt ok så den kommer jag att göra
 
                            flera gånger när tiden är knapp och man är 
 
                            hungrig.................
 
 
 
 
 
 
                             På morgonpromenaden i dag tog jag ett kort
 
                             över häcken på de japanska azaleorna som
 
                              blommar så fint..................
 
 
                              Nu har jag putsat alla fönster på övervåningen 
 
                              och dammat så nu känner jag mig nöjd....
 
 
                               Hoppas ni får en bra fredag................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0