Kväll.............

 
 
 
                                       Jadå var det söndag kväll......
 
                                        och jag har börjat pynta med
 
                                        julsaker.....lagt på min broderade
 
                                        julduk som jag gjorde för ca 15 år
 
                                        sedan.......................
 
 
 
 
 
                              Den här julduken är broderad på 40 talet
 
                               jag har bara sytt på en spets....men jag 
 
                               törs knappt tvätta den för tyget är så tunt....
 
                               men jag tycker om den ......
 
 
 
 
 
 
                               Ludde tyckte vi stökade för mycket så
 
                               han intog favorit platsen....ryamattan.........
 
 
 
 
 
 
                                         Mina fina Smålands ljusstakar.....
 
                                          och ett stort änglaspel....
 
 
 
 
 
 
                              Jag skulle inte sätta upp så mycket jul-
 
                              saker tänkte jag ....men vissa saker är
 
                              jag tvungen att ta fram........
 
 
 
 
 
 
                                   Även hallen blev tomte prytt........
 
 
 
 
 
 
                                   Tomte huset är på plats i köket.......
 
 
 
 
 
 
                                        Så fint att sitta och titta på.....
 
 
 
 
 
 
                                    Jodå vi fick även mat i dag.....fläsk-
 
                                     kotletter med god sås och lite till-
 
                                     behör............................
 
 
                                     Nu ska jag bara se Helenius hörna
 
                                     sedan blir det sängen och GodNatt.....
 
 
 
 
                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0