Lång söndag..............

 
 
 
                                     Det är lång söndag i dag.......vi fick
 
                                     ju sova en timma längre i dag....men
 
                                     det brydde sig inte Ludde om.....när
 
                                     han vill gå ut så får det vara vilken tid
 
                                     som helst.....och i dag väckte han oss
 
                                     klockan sex efter nya tiden.....så det är 
 
                                     som vanligt......................
 
 
 
 
 
 
                                    Naturligtvis ställde jag mig vid spisen....
 
                                    söndagens fläskstek står  och puttrar.........
 
 
 
 
 
 
                                Purjolök ....lite cassler och vitlök
 
                                stekte jag för att ha i en potatis-
 
                                gratäng.....................
 
 
 
 
 
 
                                                       Klar.....  
 
 
 
 
 
 
                                    Sedan hade jag lite boxvin kvar så då
 
                                    slängde jag ihop en vitvin och örtsås.....
 
                                    den blir så himla god.................
 
 
 
 
 
 
                                      Fläsksteken med god sås är klar...........
 
 
 
 
 
 
                               Tur att jag har ett extra kylskåp ute i
 
                               kuvösen.......
 
 
 
 
 
 
                             Vad gör då Goe.....Jo han trimmar Ludde..
 
                              och det är hög tid....och jag tror att han 
 
                              tycker det är skönt för han står stilla och
 
                              ser ut att njuta......skönt att slippa en massa
 
                              hår i ögonen.....men vi klipper inte ner pälsen
 
                              för mycket för nu går vi ju mot kallare tider.....
 
 
                              Nu får ni ha en bra Söndag......
 
 
                 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0