Födelsedag och inflyttnings Kalas...

 
                        God Morgon Måndag........
 
            Då var det att vakna upp till en blöt dag..
            men det kan väl vara skönt att det kommer
            lite regn nu.......I går hade jag min födelse-
            dag....den 61:a  oj oj oj vad tiden går..........
            Till frukost blev jag serverad smörgås-
            tårta....jättegod från bönan och kakan....
 
 
              Anna och Magnus ville ha en kök-
              soffa      och jag hittade en på en
              annons för 200 kr...och den blev min
              så då drog vi in till stan och hämtade
              den och ett skåp...som nu står i vårt
              garage....och som Magnus ska slipa
              och måla........
 
 
                Erik flyttade till Vintrosa den 1:a augusti
                så därför slog vi ihop hans inflyttnings-
                kalas med mitt kalas och åkte till honom
                och firade...................................
 
 
            Anna, Ella och jag hugger in på smörgås-
            tårtan...................................................
 
 
                    Goe Ludde var också med och firade.....
 
 
                   Första gången som Ella äter blå-
                   bär....och det gillade hon...............
 
 
              Så spillde hon bubbel vatten på sin
              klänning och då hängde Magnus
              upp den på tork......
 
 
                Ella hade ju allas uppmärksamhet så
                hon var i sitt esse.............
 
 
                  Svärmor Siv var också med och hon
                  bjöd oss på rabarber paj med vanilj-
                  sås.......och så blåbärs muffins som
                  var jättegoda och hon hade själv
                  varit ute i skogen och plockat blå-
                  bären....bra gjort när man är 81 år
                  fyllda...............................................
 
 
                   De Fina bröderna Sandström.........
 
 
           Och min födelsedags present
           blev en sådan här hylla........
           Reda hyllan.....den har jag
           önskat mig i flera år...och nu
           får jag den....jag är så nöjd...
           och så nöjd över alla grattis
           hälsningar jag fick på Face-
           book...det värmde i hjärtat..
          
           Nu har jag en tid på VC kl 11.15
           så nu får ni hålla tummarna att
           det går bra.....Ha det gott.....A...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Härligt firande och perfekt present!

Lycka till hos doktorn!!!

Kram <3

2014-08-11 @ 11:06:31
Postat av: Anita

Tack Mariana <3

2014-08-12 @ 05:55:15
URL: http://lekebergsbo.blogg.se
Postat av: Eva.

Fin födelsedag, det är du verkligen värd. Kul att se Siv. Inte dåligt att plocka bär i den åldern. Hoppas det blir bättre med ryggen snart.

2014-08-12 @ 21:23:20
Postat av: Anita

Ja kul att hon håller igång....hon har ju varit här varje dag på semestern och skött om Lars chili och tomaterna....bra gjort i denna värme som vi haft...

2014-08-13 @ 11:40:29
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0