Julhandel

 
                                  GODKVÄLL........
 
          Ja dagen i dag har gått i ett.....Goe har skottat
          bort snön på kuvöstaket och på trädäcket det
          ska ju bli kallt och frysa på, och då är det bra
          om snön är väck på vissa ställen......Klockan
          11.00 drog vi ut till Marieberg en sväng, och
          där var det mycket folk som skulle julhandla
          så då drog vi till ICA Maxi och Lidl i Kumla
          i stället....och naturligtvis så glömde jag
          handlingnotan hemma på köksbordet...men
          av allt som stod på notan glömde vi bara
          revben och folie.....och det kan jag ju handla
          här hemma....sedan drog ut i skogen bortom
          Edsbergs kyrka och handlade 3 flak med
          ägg......var även en sväng på jobbet för att
          hämta strumpor som jag köpt...och där fick
          jag veta att det är mycket sjukt just nu.......
          förkylningar och magsjuka...hua......men
          jag behövde inte jobba ......tack för det, för
          nu ska jag denna vecka fixa all julmat och
          klä granen på onsdag, när jag fått städat,
          och på torsdag ska jag göra skinkan......
          för sedan jobbar jag ..Fred-Lörd och
          Söndag.......Erik har varit hemma en sväng
          och hämtat matlåda och Daniel var hemma
          och åt helstekt fläskfile' i ugn med potatis-
          gratäng............Jag känner att kanske nästa
          år åka bort över jul....får se om jag kan över-
          tala Goe till det.. det skulle var skönt...A....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tassar in och önskar dig och familjen en riktigt GOD JUL.Kramiz AQ

2012-12-20 @ 21:43:18
Postat av: Anita

Tack Anette....vi önskar Er alla detsamma....Kram..

2012-12-20 @ 21:58:45
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0