Vilken Natt

Hej.

Jag har nu jobbat två nätter, och
i natt var det snorhalt på vägarna
Det är en himla tur att vi har bilar
med fyrhjulsdrift för när jag bromsade
och skulle svänga gick det rakt fram.
Vi fick ta små skogsvägar i stället för
204:an i natt.
I går hade jag mina fyra pojkar hemma
och lilla hundvalpen Cesar mitt barnbarn
Wilma var också med. Alla slog sig ner
på köksgolvet och Cesar var i sitt ess,
han bet med sina sylvassa tänder, så Erik
började blöda. Efter det tog Cesar en välförtjänt
vilopaus.


Idag blir det visdomsord av barn

Hilda 7år:

Morfar är så gammal att han inte längre kommer
ihåg varför han tycker om kvinnor.

Tore 7år:

En mormor är en som hela släkten har kommit
ut genom. Då är det väl inte så konstigt att
hon är lite sladdrig i skinnet.

Anita

Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Jag gillade den där med mormor

Maria

2009-01-30 @ 21:48:07
URL: http://torpet.bloggsida.se/
Postat av: Anita

Jag tror att detta inte gäller

Farmödrar utan bara Mormödrar

2009-01-31 @ 00:22:46
Postat av: Anita

JAG TROR ATT DET BARA GÄLLRER MORMÖDRAR OCH INTE FARMÖDRAR

2009-01-31 @ 01:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0