Onsdag.......

 
 
                          I dag har jag inte hunnit skriva på bloggen
 
                          jag satte nämligen igång att städa på morgonen
 
                         och när man väl börjar så är det svårt att sluta....
 
                         för man ser ju damm överallt när solen skiner
 
                         som det gjorde i dag.....fast jag hann med en
 
                         riktig långpromenad med Ludde också......
 
 
 
 
 
                            Efter det blev det lite vila i kuvösen....30 grader
 
                            så härligt.....hade jag inte varit tvungen att laga
 
                            mat så hade jag nog suttit där ännu...….
 
 
 
 
 
                                 I dag blev det Biff med bambu skott....men
 
                                utan bambu skott för det tycker jag inte om...
 
                                Jag skar lövbiffen i tunna strimlor och la de
 
                                i en blandning av bikarbonat ...maizenamjöl..
 
                                och vatten.....sedan stekte jag dom med purjo-
 
                                lök ..vitlök...ostronsås...Kinesisk soya...oxfond
 
                               champinjoner och chilisås....det blev så gott....
 
 
                              Jag har plockat ur skåpet under diskbänken för
 
                              det rinner dåligt i slasken...så nu ska Goe leka
 
                              rörmokare och även få äran att städa när han
 
                              ändå är där och rotar...…
 
         
                              Ha en bra kväll...……
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0