Morgon vid spisen......

 
 
                                        Onsdag......Oj redan....
 
                      Dagarna går i en rasande fart.....om min nackspärr
 
                      kunde försvinna lika fort skulle jag vara glad....men
 
                     den är envis ska jag tala om...…
 
 
 
 
                          Jag körde igång med en gång i morse.....
 
                          stekte nötkött....det ska bli en Mexikansk
 
                         gryta...…
 
 
 
 
 
                                            Skållade tomater...…
 
 
 
 
 
                                       Lök...tomater och vitlök...…
 
 
 
 
 
                                    Nu ska den stå och småkoka i ca 1 1/2 timma
 
                                    sedan ska det i lite mera ingredienser....och
 
                                    massa goa kryddor...….
 
 
 
 
 
                              Även denna grytan är tagen ur min gamla
 
                              kokbok...…..Gryträtter...…..
 
 
                            I dag blir det nog att ta fram strykbrädan...
 
                           jag har inget annat på agendan utan det
 
                           blir en skön hemmadag.....tror jag.....men
 
                           eftersom jag har bilen hemma kan det bli
 
                          en liten tur någonstans i eftermiddag...….
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0