fredag kväll...........

 
 
                                 Ja då var det kväll igen....jag förstår
 
                                 inte hur fort dagarna går...……
 
 
 
 
 
                             Tvättstugan är skinande ren.....jag började med
 
                             att mangla dukar och handdukar...de flesta har
 
                             svärmor vävt och så har jag några som (KE)
 
                             mamma har vävt.....efter det så körde jag igång
 
                             med storstädning av tvättstugan som nu skiner...
 
                             ojdå vad har hänt här var Eriks kommentar när
 
                            han kom hem med smutsiga jobbarkläder...…..
 
                            Handling åt svärmor blev det när Goe kom
 
                            hem från jobbet vid 15.30 tiden...…………...
 
 
                           
 
 
 
 
 
                                 En rostbiff som jag lagt i lag over dagen...…
 
 
 
 
 
                                            Som nu är stekt och färdig...…..
 
 
 
 
 
                             Sill"puckar" blir det till förrätt i morgon kväll...….
 
                             nu ska de ligga och gosa till sig och garneras
 
                             i morgon...………………….
 
 
 
 
 
                                   I år blir det mycket plommon...…….
 
                                   men jag måste ut och spruta för
 
                                   för nu börjar det komma löss på
 
                                   bladen.....och då brukar såpvatten
 
                                   göra susen...……………
 
 
 
 
 
                                        Erik håller på att fixa något till båten...…
 
 
 
 
 
                                        Goe sätter upp solpanel på husbilen.....
 
 
 
 
 
                               Ludde hade varit inne i lekrummet och
 
                              tagit en legobit som fastnade i munnen
 
                              vid tänderna som han inte fick väck....men
 
                              med hjälp av Goe och mej fick vi bort den
 
                              men den satt hårt och han skrek......men
 
                              nu verkar han vara ok....fast han slokar
 
                              med svansen...……..
 
 
                             Nu ska jag se det sista på lets dance …….
 
                             och vet ni vad jag ska göra sedan...……
 
                              jo diska......sedan blir det god natt från oss...…
 
 
 
 
 
 
 
                     
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0