Ofärdiga broderier.........

 
 
 
                            Ja nu har jag varit och letat på alla mina hand-
 
                            arbeten som inte blev färdiga.....haha det är
 
                            många.....och jag har lovat mig själv att nu ska
 
                            de bli färdiga innan jag tar tag i någon virknål
 
                            här hemma.......men jag tänker ha med mig
 
                           virkning i husbilen för jag kan inte brodera när
 
                           Goe kör.........här kommer lite av mina ofärdiga
 
                           handarbeten.....det kan finns mera någon annan-
 
                           stans också....................
 
 
 
 
                           Blåsippan ute i backarna står ....det var den
 
                           jag hittade igår när jag letade efter en virknål....
 
 
 
 
                  Här är en brickduk som är färdigbroderad
 
                  det ska bara sys på en spets och klippas
 
                  rent så den blir oval......................
 
 
 
 
                     Vågorna brusar mot stranden ...det glimmar av guld
 
                     i sanden......snart klar.................
 
 
 
 
                 
                     En till brickduk klar bara att klippa runt och
 
                     sy på spets.............
 
 
                    Här kommer några ofärdiga Juldukar....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                           En som jag inte har börjat på.................
 
 
 
 
 
                           Fläckarna är bara vatten sedan jag strök
 
                           dom för de var så rynkiga....................
 
 
 
 
 
                                 Tulpanduk..............
 
 
 
 
                    En brickduk som det står Grattis på......
 
 
 
 
 
                        En bonad som jag inte har börjat på..............
 
 
 
 
 
                         Ja som ni ser finns det att göra på broderi
 
                         fronten........men jag har många som även
 
                         är färdig broderade....................
 
 
 
 
 
                       En liten Prinsessa har namnsdag på
 
                       lördag......på Karla dagen......så nu
 
                      ska jag gå ner på samhället med Ludde
 
                      och lägga på ett kort till Ella................
 
 
                     Ha det gott i blåsten.........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0