Söndag....

 
 
                        God Eftermiddag.......
 
 
               Då har vi tänt ljus nr två denna
 
               Advent.......Vi drog in till stan på
 
               förmiddagen för Goe skulle ha lite
 
               grejer till husbilen och så blev det
 
               en tur till Marieberg för han skulle
 
               byta lite som han köpte i går och
 
               som inte höll måttet............
 
 
 
 
 
 
                                Min första Amaryllis har slagit ut i dag
 
                                så det blev en Advents Amaryllis.......
 
 
 
 
 
 
                                    Min egen Adventsljusstake....
 
 
 
 
 
                                  Hyasinter och Änglaspel.......
 
 
 
 
 
                                    Små vita Hyasinter ........
 
 
 
 
 
                            Svärmor var vi hos en sväng också och hon
 
                            frågade om vi hade något Änglaspel och det
 
                            hade vi inte så jag fick ett av henne....och det
 
                            Änglaspelet är större än de vanliga och jag har
 
                            alltid tyckte att det var fint....och nu fick jag det
 
                            av henne.....så nu står det här i köket och plingar
 
                            så fint.....och jag är så glad......
 
 
 
 
 
                                  Jo det blev små fina kroppkakor ........
 
 
 
 
 
                           Goe och jag provsmakade med lingon
 
                           och skirat smör med nötsmak....så gott....
 
                            nu ska de läggas i frysen tills de ska av-
 
                             njutas på Julafton.....nej just det.. här har
 
                             vi Julafton på Juldagen och det passar
 
                             bra för Jennifer jobbar hela Julhelgen så
 
                             hon går av Juldags morgonen.....och kan
 
                             vara med här på eftermiddagen......Daniel...
 
                             Erik och vovven Olle kommer och gör oss
 
                             sällskap på Julafton.....
 
                             Nu ska jag ta hand om disken efter kropp-
 
                             kake baket.......
 
                            Ha en bra kväll........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0