Ny dag ...nya rutiner...

Att äta resistent stärkelse ger:

  • Bättre blodsockerhantering, förbättrad insulinkänslighet  –  Fastesockret på morgonen efter intag av RI är t ex lägre.
  • Förbättrad tarmhälsa –  Smörsyra skyddar bl a cellerna i tjocktarmen. När RI når tarmen används den som näring för tarmbakterierna. Den fungerar alltså som prebiotika.
  • Ökar upptaget av mineraler som kalk och magnesium
  • Förbättrar kolesterol- och triglyceridvärden
  • Ökad fettförbränning samt mindre fettlagring – Efter en måltid med RI lagras mindre fett.
  • Ökar mättnadskänsla
 
 
                         God Morgon Tisdag...…..
 
 
               Ja nu har jag börjat min morgon med att ta 1 msk
 
               potatismjöl utrört i 1/2 dl vatten och dricker på fastande
 
               mage....det är tydligen bra både för min diabetes...och
 
              min Ulcerösa kolit …..spännande att se vad som händer....
 
              Förr i tiden drack folk potatisvatten......
 
 
 
 
 
                               Goe gjorde en bön gryta i går kväll och den
 
                               har jag nu ätit....och det var mycket chili i den
 
                               kan jag lova.....himmel så stark den var men den
 
                               var jättegod så den ska han få göra om...köttfärs...
 
                               lök...vitlök....krossade tomater....chili...och bönor
 
                              var det i den...…
 
 
                            I eftermiddag ska jag följa med svärmor till optikern
 
                            och det blir första gången jag tar på mig långbyxor
 
                            på flera månader...……
 
                            Hoppas ni får en bra tisdag.....
 
 
 
                     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0