Torsdag kväll......

 
                                    God Kväll denna Torsdag.........
 
 
                          Full rulle igen......hela dagen....Fia kom med
 
                         en laddning tomater.......Svärmor ringde och
 
                         ville att jag skulle följa med henne till USÖ
 
                         nästa vecka........de skulle göra mera under-
 
                         sökningar av hennes ögon.......................
 
 
 
 
 
                    I morgon förmiddag kommer Erik hem
 
                    och ska hämta en matlåda med stekt
 
                    fläsk och löksås......så då bakade jag
 
                    en sats med tekakor som han ska få....
 
 
                   På tal om matlådor så gjorde Goe sig
 
                   en matlåda igår som han skulle ha till
 
                   jobbet idag.......han tog en fyrkantig
 
                   glaslåda och fyllde med potatis, fläsk
 
                   lök och sås......jag tog en avlång glas-
 
                   låda och fyllde med det som var kvar
 
                   potatis....lök och sås men inget fläsk....
 
                   och vet ni vad.......när jag tittade i kyl-
 
                   skåpet i morse så var den avlånga
 
                   matlådan borta och kvar stod en fyr-
 
                   kantiga med fläsk i.......vi skrattade
 
                   gott när han ringde och så att han
 
                   hade ätit vegetarisk i dag...............
 
 
 
 
 
                          Så gjorde jag en Västerbottenost paj
 
                          som jag tänker ta med i husbilen i
 
                          morgon...för det blir en resa i morgon
 
                          eftermiddag...........................
 
 
 
 
                           Nu kära vänner har jag bara disken kvar...........
 
                           Jag skulle behöva en Inez.............................
 
 
                           Ha en bra kväll.......................
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0