Pingsafton....

 
 
 
                                                 God Kväll.........
 
                      Träffade på denna Hen...vid spökvandringen................
 
 
 
 
 
                Goe är glad för att JAG vann en kexchoklad......
 
 
 
 
                  En go öl blev det när vi tog en paus i shoppandet
 
 
 
 
 
                              En present till en son....han har nyss
 
                              fyllt 40 år.................
 
 
 
 
                          En jättefin salladsskål till mig för 20 kr.........
 
 
 
 
                   En liten frusen Ludde i en solstol med en
 
                   filt om sig.......här sov han gott....................
 
 
 
 
                        Vi gick till fiskaffären där de hade mest rökt
 
                         fisk.....har ni ingen färsk fisk frågade jag....
 
                         jo sa fiskhandlaren vi har färsk abborre....
 
                         nej sa jag ....det är för mycket ben i abborre
 
                         jag ska filea och bena ur den åt ´dig sa han
 
                         kom tillbaka lite senare ......och det gjorde vi...
 
                         Goe panerade den med panko och stekte den
 
                         i mycket smör......färskpotatis....smör ...romsås..
 
                         och det var det godaste jag har ätit på länge.....
 
                          inte ett enda ben var det kvar i den byxade abborren
 
 
 
                         Nu smattrar regnet på taket och det är läggdags...
 
                         så himla skönt att somna till.....Ha det gott.........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0