Natt...

 
 
 
 
                           I kväll fick vi tända lite lampor....nu har
 
                           det vänt.....eller kanske är det ett regn-
 
                           oväder på gång..........
 
 
 
 
                    
                          När Erik var här hörde vi någon utanför
 
                          som började gråta...vi hade dörren öppen
 
                         mot gatan.....och när vi tittade ut såg vi en
 
                         liten pojke på cykel som var ledsen .....vi
 
                          trodde att han hade cyklat omkull...men
 
                         sedan kom hans mamma och knackade på
 
                         och undrade om jag hade en sockerbit för
 
                         den lilla pojken hade blivit stucken i pannan
 
                         av en geting....och han var ledsen ....och
 
                         efter att mamman hållit sockerbiten mot sticket
 
                         så lugnade pojken sig....och då frågade jag
 
                         om han ville ha ett plåster...och det ville han
 
                         för det gjorde ju ont........så jag tog fram vad
 
                         jag hade i plåsterväg......och kan ni gissa vilken
 
                        han valde.................
 
 
 
 
 
 
                       Jo det här.....han satte dit ett gult i pannan
 
                       och så fick han med sig ett grönt och ett
 
                       blått plåster hem....och det var en nöjd
 
                       liten pojke som satte sig på cykeln och
 
                       åkte hem.........och mamman var tack-
 
                       sam.....och jag var glad att jag kunnat
 
                       hjälpt till............tur att man har barnbarn
 
                       så att det finns lite grejer hemma ..........
 
 
                      Nu önskar jag er Alla en God Natt........
 
 
 
 
 
 
 
                         
 
                         
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0