Fredag

 
 
                              Fredag och semester........
 
                      det har vi firat med hämtmat....så nu
 
                      är jag mätt.........
 
 
 
 
 
                            Hos Karin ...Ludde's veterinär kl.09 i
 
                           morse......hon skulle titta på när jag
 
                           gav Ludde ett avmaskningspiller och
 
                           skriva in i hans pass att han hade fått
 
                           ett.........och han smaskade glatt i sig
 
                           pillret tillsammans med lite ost..............
 
 
 
 
                
                             Han har börjat få ont i sin mage igen.....
 
                             så härom dagen gav jag honom en
 
                             halv novalucol......och så frågade jag
 
                             henne i dag om jag kunde göra det.....
 
                            och hon slog i sin djur fass men hittade
 
                            inget så hon tyckte att jag skulle ge honom
 
                           Andapsin  i stället......och det var ju bra för
 
                           då kan både Goe och Ludde äta samma
 
                           medicin när de får ont i magen.......och
 
                           passet är ifyllt så nu kan vi dra på semester......
 
 
 
 
 
                               Jag hittade ett paket med kräftor i
 
                               frysen....så nu har jag kokat om
 
                               de i saltat vatten och dillfrön.....
 
                               hårda som sjutton är skalen så nu
 
                               gäller det att äta försiktigt så jag inte
 
                               förstör några tänder innan vi drar
 
                               i väg..........
 
 
 
 
 
                              Gårdagens födelsedags barn kom hem
 
                               och ville ha lite mat och det fanns
 
                              isterband och dill stuvade potatis........
 
                              kvar,,,,och det åt han med god aptit.....
 
 
                              Nu blir det en Ludde dusch och sedan
 
                              ska han klippas......sommar frisyren.....
 
 
                             Ha en bra fredagskväll......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0