soppa till lunch.......

 
 
                                  Nu är jag så trött på "vanlig" mat
 
                                  så i dag gjorde jag en god krämig
 
                                  Thailändsk blomkålssoppa....med
 
                                  kokosmjölk och currypasta.........
 
                                 toppad med knaperstekt bacon och
 
                                 gräslök................
 
 
                                 Gjorde en stor gryta så det ska räcka
 
                                  några dagar............men är jag sugen
 
                                  att stå vid spisen kan det bli en ny soppa
 
                                 i morgon...............och nu har jag ätit av
 
                                soppan och den var precis lagom het....
 
 
                                Nu blir det en Ludde promenad.................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0