Matlagardag..........

 
          Hej på Er alla Goa Vänner.......
 
 
          Jodå jag tog allt lite sovmorgon
 
          i dag ....men bara till sju...........
 
 
 
 
 
                            Jag hade ett halvt vitkålshuvud som
 
                            låg och skräpade i kylskåpet, så jag
 
                            tänkte att det kan man nog pickla ....
 
                            men jag blandade ut den med lite röd-
 
                            lök.......och så hade jag några spets-
 
                           paprika som jag också passade på
 
                           att pickla..............................
 
 
 
 
 
                        Så till lunch i dag efter Ludde promenaden
 
                        blev det lite picklade grönsaker och blom-
 
                        kålsmos med babyspenat.....och en kokt
 
                        lunch korv.....jättegott var det.................
 
 
 
 
 
                              Men det går lika bra med selleri.......
 
                              som också låg i kylskåpet...... och
 
                              jag hade inga ideer om vad jag
 
                              skulle göra med det, så jag skar ner
 
                              dem och frös in......gott att ta fram
 
                              och ha i en vanlig grönsallad.......
 
 
                             Nu ska jag sätta igång med att
 
                             rulla och steka köttbullar........
 
 
                            Ha en bra eftermiddag......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0