Full rulle ...Ella är här........

 
            Vi tar en paus i fredags pysslet
 
            och stoppar i oss lite spaghetti
 
           och köttfärssås....sedan blir det
 
           glass och chips........ 
 
            Farmor vi ska göra en kvadrat
 
            säger Ella....hm   duger det
          
            inte med en fyrkant...hehe.......
 
            vi gör så fina pärlplattor......
 
 
 
                        Det blir mycket pysslande .............
 
 
 
                     Talade med min gamla arbetskamrat Marie-Ann.....
 
                     blir alltid på så gott humör när jag talat med
 
                     henne.....hon var sköterska den kvällen som
 
                     pappa dog på gamla sjukhemmet...och vi
 
                    jobbade ihop där i slutet på 80 talet........
 
                    sedan jobbade hon och jag ihop natt på
 
                    Linden.....det är nog den roligaste perioden
 
                    i mitt jobbar liv.....vi ringer till varandra med
 
                    jämna mellanrum och då talar vi flera timmar
 
                   gamla minnen......och tokigheter....känner att
 
                   vi behöver träffas snart......nu är det slut på
 
                   rasten ....på pysslet igen...........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0