Tomten kom..............

 
 
 
 
                                     God Morgon denna Annandagen........
 
                                 Så kom han då... denna tomten djupt inifrån
 
                                 Mullhytteskogen.....han var trött ...det hade
 
                                varit en hård julaftons natt sa han...............
 
 
 
 
                         Men Ella var glad.....hon hade varit snäll
 
                         för hon fick många paket..............
 
 
 
                        Jag tror att alla var nöjda och glada över
 
                         det Tomten hade med sig...........
 
 
 
 
                                         Små fina kroppkakor.......
 
 
 
 
                       Brantevikssill och Västerbottenost sill hade
 
                       jag lagt in...och alla tyckte de var goda...........
 
 
 
 
                                       Mina goda ägghalvor......
 
                            Här mosar jag äggulan med grädde....hackade räkor
 
                            dill...salt och peppar och lägger tillbaka i vitorna igen.....
 
                            och garnerar med räkor och dill....mums.................
 
 
 
 
                                Fina Magnus och Theo's första Jul.........
 
 
 
                                      Farmor....Magnus och Theo........
 
 
 
 
                        Denna väntan på att Tomten skulle komma........
 
 
                        Nu sitter jag här klockan sju på annandagen
 
                        och är förkyld och så förbaskat hungrig.........
 
                        så nu ska jag hugga in på julmaten som
 
                        blev  kvar till frukost.............
 
                        Hoppas att ni får en fortsatt bra julhelg.............
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0