En lugn Julafton......

 
                                        God Kväll.......vänner
 
                  Har ni varit snälla så ni fick mycket julklappar........
 
                  Erik och Daniel kom hem så vi åt ett "litet"
 
                  julbord........och det var jättegott........jag
 
                  har skrivit en liten lista på vad vi ska äta
 
                 i morgon.....för ibland kommer jag på att
 
                 ja just det....det ligger kvar i frysen....det
 
                här är vad jag har kommit på hittills .........
 
                *Köttbullar
                *prinskorv
                *skinka
                *brunkål
                *ägghalvor
                *rullsylta
                *sill x2
                *bruna bönor
                *revbensspjäll
                *gravad lax+ sås
                *små fina kroppkakakor
                *julost
                *Janssons frestelse
                * potatisgratäng (till barnen)
              
                 Till efterrätt blir det fruktsallad ...glass ...och grädde.....
                 sedan blir det kaffe och en biskvi .......
 
                 Ja så vårt julbord ut.....har säkert glömt något......
 
                 När pojkarna åkt hem satte vi oss och titta när
 
                 Sanna tände ljuset.....jag tyckte att hon skötte det
 
                 bra......sedan satt vi faktiskt kvar och tittade på
 
                 Kalle Anka.....men nu ska jag skala potatis och
 
                 duka inför morgondagen när familjen kommer
 
                 hem och vi bjuder på det "stora" Julbordet och
 
                 så kommer naturligtvis tomten hit klockan 14.00...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0