Torsdag.....

 
             Ja då är torsdagen snart slut........
 
             Jag hade en svärmors dag i dag
             så vi drog en sväng till Marieberg
             Galleria och förlustade oss................
 
 
 
                  Lite saker fick allt följa med hem.......
 
 
 
               Nu jäklar ska jag laga nyponsoppa som
               man gjorde förr i välden när man plockade
               nypon direkt från busken....och torkade i
               ugnen......nu köpte jag nyponskalsbitar
               som ska ligga i blöt över natten och kokas
               i morgon........ljummen nyponsoppa med
               äkta vaniljglass blir det nog till fredags
               myset i morgon kväll.....................
 
 
 
                Köpte med mig murgrönor som ska få
                plats i köksfönstret i morgon när det är
                putsat och rena gardiner är uppsatta......
 
 
 
          På bokrean fick jag tag på en bok om att
          göra sin egen juice.....och det har jag ju
          gjort några veckor nu.......men i den här
          var det mycket bra recept..............
 
 
 
               Ella klagade på att hon fick ont i
               ögonen i kuvösen för det var för
               ljust.....så därför köpte jag ett par
               söta solglasögon åt henne som hon
               får ha när hon är här.............
 
 
 
            Ett så gulligt påskägg i plåt hittade jag
            också......eftersom Ella inte äter godis
            får jag fylla det med något annat.......
           Ja så har min dag varit och nu i kväll
           har vi haft besök av den yngste sonen,
           och gjort rätt för oss....efter att han var
           hundvakt när vi var på Teneriffa...........
 
 
 
 
 
 
 
            
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Vad mycket nyttigt & fint!!

Kram ❤

2015-03-13 @ 14:45:50
Postat av: Anita

Ja tänk att man alltid hittar något att köpa....det är lustigt det där....innan vet man ju inte att man behövde det....

Kram <3

2015-03-14 @ 09:43:01
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0